22 Ιαν 2018

ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΕΣΜΟ ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΣΑΜΟΥ





ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΕΣΜΟ ΤΗΣ  ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ  ΣΤΗΡΙΞΗΣ

Τα τελευταία χρόνια το Υπουργείο Παιδείας αξιοποιεί αποκλειστικά προγράμματα ΕΣΠΑ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών για τον θεσμό της Παράλληλης Στήριξης.
O θεσμός της παράλληλης στήριξης στηρίζεται αποκλειστικά από αναπληρωτές που όχι μόνο δεν είναι κάθε σχολική χρονιά στο ίδιο σχολείο αλλά και η πρόσληψη τους καθυστερεί  εδώ και πολλά χρόνια , αφού αρκετές πιστώσεις Παράλληλης Στήριξης εγκρίνονται ακόμη και μετά τον Ιανουάριο.
Αποτελεί πάγια τακτική του Υπουργείου η χορήγηση λιγότερων πιστώσεων από το σύνολο των εγκεκριμένων, με αποτέλεσμα να έχει καθιερωθεί η Παράλληλη Στήριξη από έναν εκπαιδευτικό ανά 3-4 μαθητές. Αυτό σημαίνει ότι στην ουσία ο θεσμός στη βάση του καταστρατηγείται, καθώς οι μαθητές υποστηρίζονται για ελάχιστες ώρες.
Επιπλέον, μέσω της εγκυκλίου του Υπουργείου στις 04-10-2016, προβλέπεται η Παράλληλη Στήριξη ενός μαθητή από μόνιμο εκπαιδευτικό -ακόμη και χωρίς εκπαίδευση στην ΕΑΕ- για λίγες ώρες, προκειμένου να συμπληρώσει το ωράριό του. Με τη συγκεκριμένη διευκρινιστική θεσμοθετείται η εξίσου παράλογη εκδοχή να υποστηρίζεται ένας μαθητής από 4 (!!!) διαφορετικούς εκπαιδευτικούς.
Και στις δύο περιπτώσεις ακυρώνεται ο παιδαγωγικός σκοπός της Παράλληλης Στήριξης. Η απόφαση για το πώς επιλέγονται οι εκπαιδευτικοί που θα υποστηρίξουν τους μαθητές που δικαιούνται παράλληλη στήριξη σε κάθε σχολείο γίνεται καθαρά με λογιστικό τρόπο. Οι τοπικές διευθύνσεις εκπαίδευσης, οι Σχολικοί Σύμβουλοι ΕΑΕ και τα ΚΕΔΔΥ καλούνται κι αυτά να διαχειριστούν τον περιορισμένο αριθμό πιστώσεων και να ικανοποιήσουν εικονικά γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Με βάση όλα τα παραπάνω γίνεται αντιληπτό ότι το Υπουργείο επιλέγει να αντιμετωπίζει την ΕΑΕ ως έναν τομέα της εκπαίδευσης που δε χρήζει μόνιμης στελέχωσης προς όφελος των μαθητών με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Για ποια προτεραιότητα στην ΕΑΕ μιλάει το Υπουργείο, όταν το ίδιο θέτει χαμηλά τον πήχη της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και δίνει Παράλληλη Στήριξη με το σταγονόμετρο;
Στην Δ/νση Α/θμιας Εκπ/σης Σάμου δεν έχουν καλυφθεί περισσότερες από τις μισές περιπτώσεις μαθητών που χρειάζονται παράλληλη στήριξη τόσο στα σχολεία της Σάμου όσο και της Ικαρίας και φτάνουμε στο τέλος Ιανουαρίου.!!
Διεκδικούμε:
·         Κάθε μαθητής να υποστηρίζεται αποκλειστικά από εκπαιδευτικό ΕΑΕ (ένας εκπαιδευτικός για κάθε μαθητή) και για όσες ώρες γνωματεύει το ΚΕΔΔΥ, διαφορετικά καταπατείται το δικαίωμά του για υποχρεωτική, δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση (ν.3699/2008)!
·         Όλοι μαζί, γονείς και εκπαιδευτικοί, πρέπει να διεκδικούμε από κοινού την πλήρη υποστήριξη των μαθητών. Υποστήριξη που ερμηνεύεται από το πρίσμα εκπαιδευτικών και κοινωνικοαναπτυξιακών παραγόντων.
·         Κάλυψη όλων των κενών παράλληλης στήριξης από το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς , κάτι που είναι αναγκαίο και απαραίτητο  για τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών !

ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΣΑΜΟΥ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                         Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


ΑΡΧΟΝΤΟΥΛΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ                           ΚΑΤΣΙΓΙΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

04-09-25 ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

  04-09-25 Προσλήψεις 18.566 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και στην Γενική Εκπ...