16 Απρ 2020

Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων, εξ αποστάσεως εκπαίδευση : Εκπαιδευτικοί που αγωνίζονται μέρα –νύχτα για το μέλλον του τόπου μας, δηλαδή για τα παιδιά μας.




Αριθμός πρωτοκόλλου: 38
Σάμος, 09/04/2020
Προς: ΔΙΠΕ Σάμου, Σχολικές Μονάδες Δ/νσης Α/θμιας Εκπ/σης Σάμου , Μέλη Δ.Σ  





Θέμα: Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων, εξ αποστάσεως εκπαίδευση :
Εκπαιδευτικοί που αγωνίζονται μέρα –νύχτα για το μέλλον του τόπου μας, δηλαδή για τα παιδιά μας.
            Από την πρώτη στιγμή της αναστολής λειτουργίας των εκπαιδευτικών μονάδων, οι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που σε άμεση καθημερινή επικοινωνία με μαθητές και γονείς, υλοποιούν την ανατροφοδοτική διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με κάθε πρόσφορο μέσο και με τη μέθοδο που επιλέγουν ως καταλληλότερη. Αφιερώνοντας απεριόριστο αριθμό ωρών προσωπικής εργασίας, πέραν της υπηρεσιακής τους υποχρέωσης, παρά τα πολλά προβλήματα όπως η έλλειψη ψηφιακών υποδομών, υλικών αλλά και το επιβαρυμένο και «αδύναμο» σχολικό δίκτυο, καταφέρνουν μέσω e-mail,  με χρήση των ιστολογίων των σχολικών μονάδων όπου αναρτούν εκπαιδευτικό υλικό, με σύγχρονη επικοινωνία με την τάξη τους μέσω ποικίλων πλατφορμών, με αξιοποίηση των ψηφιακών τάξεων και πλατφορμών που προτείνει το Υπουργείο Παιδείας καθώς και με πολλούς ακόμη τρόπους που υιοθετούν από κοινού με τη μαθητική κοινότητα με βάση τις ιδιαίτερες συνθήκες, τον τύπο σχολείου και τον τόπο λειτουργίας του (e mail, skype, viber), να αποτελούν το μοναδικό στήριγμα των μαθητών τους στη μαθησιακή διαδικασία μέσα σε αυτήν την εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία.
Μία ολόκληρη δεκαετία χωρίς καμία ουσιαστική επιμόρφωση στις νέες τεχνολογίες από την πλευρά της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας συμπυκνώθηκε μέσα σε 2 εβδομάδες αυτομόρφωσης και αλληλοβοήθειας από συναδέλφους που ήταν πιο εξοικειωμένοι με την τεχνολογία.
  • Μέσα σε δυο εβδομάδες το “ψηφιακό” χάσμα μεταξύ των εκπαιδευτικών, σχεδόν εκμηδενίστηκε.
  • Η συντριπτική πλειοψηφία αυτών έμαθε να εφαρμόζει διάφορα ψηφιακά εργαλεία τηλεκπαίδευσης.
  • Μέσα σε αυτές τις δυο εβδομάδες οι εκπαιδευτικοί έγραψαν, γράφουν και αναδιαμορφώνουν χιλιάδες σελίδες με υλικό διδασκαλίας κατάλληλο για εξ' αποστάσεως εκπαίδευση.
  • Ακόμη και εκπαιδευτικοί που δεν είχαν την κουλτούρα συνεργασίας μεταξύ τους, προσπάθησαν και ξεπερνούν τα εμπόδια. Συνεργάζονται και παράγουν εκπαιδευτικό υλικό, το αναρτούν στις πλατφόρμες, επικοινωνούν με κάθε πιθανό τρόπο με τους μαθητές τους.
  • Μέσα σε δυο εβδομάδες σχεδόν όλοι οι εκπαιδευτικοί αυτής της χώρας, άνοιξαν την πόρτα της τάξης τους και διδάσκουν, υποβοηθούν, επικοινωνούν, ενθαρρύνουν την ελληνική οικογένεια όχι μόνο σε μαθησιακό αλλά και σε τεχνολογικό και κοινωνικό-ψυχολογικό επίπεδο.
            Αυτή η συγκινητική προσπάθεια, που εσχάτως συναντά την αναγνώριση και στις δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, δυναμιτίζεται, δυστυχώς, από τις, όλο και αυξανόμενες, αυθαιρεσίες στελεχών της διοικητικής πυραμίδας της εκπαίδευσης. Τις τελευταίες ημέρες ολοένα πληθαίνουν οι καταγγελίες που δέχεται το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. αλλά και τοπικά μέλη του δικού μας συλλόγου, για πιέσεις, μέσα από παράτυπες εντολές και προφορικές οδηγίες  που επιχειρούν να αναγκάσουν τους συναδέλφους να αξιοποιούν μόνο τις πλατφόρμες ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης του Υπουργείου αλλά και να υιοθετήσουν «υποχρεωτικά» τη χρήση της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Ειδικά για την επιβεβλημένη χρήση της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης όλοι οι παραπάνω επικαλούνται τις «παροτρύνσεις» προς αυτή την κατεύθυνση, εκ μέρους της Υπουργού Παιδείας και της Γενικής Γραμματέως του Υ.ΠΑΙ.Θ. κατά τη διάρκεια των τηλεδιασκέψεων που πραγματοποιούνται από το Υπουργείο τις τελευταίες ημέρες.
            Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου, σύμφωνα και με την ανακοίνωση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τονίζει, για μια ακόμη φορά, τα παρακάτω:
  • Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση των μαθητών αποτελεί μια επικουρική-υποστηρικτική εκπαιδευτική διαδικασία. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί και δεν επιτρέπεται, επιστημονικά, να υποκαταστήσει την ουσιαστική και καίρια εκπαιδευτική διαδικασία της σχολικής τάξης και ζωής ούτε να χρησιμοποιηθεί για διδασκαλία νέας ύλης.
  • Η επιλογή των μεθόδων υλοποίησής της είναι της αποκλειστικής ευθύνης των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας, με βάση την άποψη που έχουν διαμορφώσει για τη λειτουργία της τάξης τους από την καθημερινή επαφή τους με τους μαθητές λαμβάνοντας υπόψη  και τις τεχνικές δυνατότητες που έχουν ή δεν έχουν οι μαθητές τους.
  • Οι εκπαιδευτικοί, με βάση τα παραπάνω, είναι αυτοί που θα επιλέξουν, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, αν θα υιοθετήσουν την εφαρμογή είτε της σύγχρονης είτε της ασύγχρονης είτε του συνδυασμού των δύο μεθόδων εξ αποστάσεως διδασκαλίας.
Όσο για την προσχολική αγωγή :
Με τα μέχρι τώρα δεδομένα από τις εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση των μαθητών απουσιάζει το κομμάτι εκείνο που αφορά στην προσχολική εκπαίδευση, ωστόσο είναι σημαντικό να επισημανθούν κάποια σημεία σχετικά με την εφαρμογή που θα μπορούσε να έχει και τους σκοπούς που θα μπορούσε να εξυπηρετήσει.
Σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου δεν υπάρχει καθορισμένη ύλη, αλλά διαθεματικό πρόγραμμα με στόχους για κάθε γνωστικό αντικείμενο. Τα θέματα που αναπτύσσονται στο χώρο του νηπιαγωγείου προκύπτουν από τα ίδια τα παιδιά και τα ενδιαφέροντά τους και οι δραστηριότητες υλοποιούνται με καθαρά βιωματικό τρόπο στο πλαίσιο της ομάδας. Το πρόγραμμα διαμορφώνεται από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό λαμβάνοντας υπόψη τις μαθησιακές, και όχι μόνο, ανάγκες των νηπίων. Για το λόγο αυτό καμία οθόνη δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη φυσική παρουσία και την αλληλεπίδραση μέσα στην αίθουσα, γιατί απουσιάζει η παιδαγωγική διαδικασία. Το γεγονός ότι τα νήπια και προνήπια δεν είναι ψηφιακά εξοικειωμένα, οπότε απαιτείται η διαμεσολάβηση του γονέα, έρχεται να προστεθεί ως μια ακόμη παράμετρος που καθιστά αναποτελεσματική την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα νηπιαγωγεία.
Ωστόσο, στις πρωτόγνωρες συνθήκες που ζει η χώρα μας, είναι πολύ σημαντικό οι εκπαιδευτικοί να διατηρήσουμε την επαφή με τους μαθητές μας και την σχέση εμπιστοσύνης που έχει ήδη αναπτυχθεί. Η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο θα μπορούσε να έχει νόημα μόνο ως εξ’ αποστάσεως υποστήριξη των μαθητών και σε καμία περίπτωση με την έννοια της κάλυψης των διδακτικών στόχων του Αναλυτικού Προγράμματος. Υποστήριξη ψυχολογική και κοινωνική, με άξονα τη δημιουργική απασχόληση και ψυχαγωγία μέσα στο σπίτι, αλλά και τη διατήρηση μιας ρουτίνας που είναι πολύ σημαντική για αυτή την ηλικιακή ομάδα. Οι εκπαιδευτικοί κάθε νηπιαγωγείου γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα τους μαθητές και τις οικογένειες τους και είναι αυτοί που θα επιλέξουν ως ομάδα τον τρόπο που θα επικοινωνήσουν μαζί τους, ώστε να είναι αποτελεσματική η υποστήριξή τους και όχι εγκλωβισμένη σε πλατφόρμες που πολύ πιθανό να μην είναι προσβάσιμες από πολλές οικογένειες.
Οι ελλείψεις ηλεκτρονικού εξοπλισμού, τόσο σε μαθητές, όσο και εκπαιδευτικούς είναι η "αχίλλειος πτέρνα" αυτού του εγχειρήματος.
Οι χθεσινές  υποσχέσεις του Υπουργείου ,  μας έβαλαν στη διαδικασία μέσα σε ελάχιστες ώρες να έρθουμε σε επαφή με τους γονείς των σχολείων μας, να τους αναστατώσουμε μέχρι αργά το βράδυ και η σημερινή μέρα να είναι μια άλλη μέρα που δεν ταιριάζει στον κλάδο μας.
Φορητοί υπολογιστές μόνο για την κάθε σχολική μονάδα και μάλιστα 1 για κάθε 50 μαθητές!
Αυτό που έχουμε να πούμε είναι ότι οφείλουν μια μεγάλη συγνώμη στην εκπαιδευτική κοινότητα, τους μαθητές και τις οικογένειες τους....
ΚΑΛΟΥΜΕ και πάλι όλους και όλες τους/τις διευθυντές/ντριες  και προϊστάμενους/νες να παραβλέψουν κάθε αυθαίρετη προφορική οδηγία και να αποστείλουν ΞΑΝΑ αριθμό αναγκών τόσο όσο είναι ΟΛΟΙ οι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου τους, προσθέτοντας σε αυτόν και τον αριθμό των εκπαιδευτικών. 
 ΚΑΛΟΥΜΕ τους συναδέλφους να οργανώσουν τη δουλειά τους με τον τρόπο που εκείνοι θεωρούν καταλληλότερο και πιο αποτελεσματικό.
Το μόνο που είναι σίγουρο είναι ότι στη μάχη αυτή δεν υπάρχουν δάσκαλοι, νηπιαγωγοί,  εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων , και διευθυντές.
Υπάρχουν άνθρωποι -εκπαιδευτικοί που για άλλη μια φορά θ’ αγωνιστούν για το μέλλον του τόπου μας, δηλαδή για τα παιδιά μας.

                                  
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                               Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΡΧΟΝΤΟΥΛΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ           ΛΑΜΠΡΙΝΟΥ ΑΝΔΡΙΑΝΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΡΧΑΙΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ Α ΤΑΚΤΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

    ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΡΧΑΙΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ Α ΤΑΚΤΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ  Αγαπητοί συνάδελφοι, Η   Ενωτική Δημοκρατική   Κίνηση Εκπαιδ...